5 Ekim 2011 Çarşamba

Tuzlu Havlu Maskesi!



Evet, bu ismi maskeme şu an koydum. Neyse, o önemli değil :D Şimdi size bu harika maskenin yapılışını ve yararlarını anlatmak istiyorum. Tuz ve suya ihtiyacınız var, bir de havluya. Tencere ve ocağa da ihtiyacınız var ama ısıtmadan da yapabilirsiniz bu maskeyi :) Evet, önce tenceremize suyumuzu ve tuzumuzu istediğimiz ölçülerde koyuyoruz. Tuzu ne kadar koyarsanız maskemiz o kadar etkili olur. Sonra ikisini karıştırarak ısıtıyoruz ve tencereyi ocaktan alıyoruz. Havlumuza ağız ve göz için delikler açıyoruz ki havluyu yüzümüze sabitlediğimizde sıkıntı çekmeyelim. Sonra havluyu karışıma batırıyoruz, sonra sıkıyoruz ve yüzümüze sabitliyoruz. 10 dakika veya daha fazla bekletiyoruz ve sonra sonucu görüyoruz :)


Benim için ilk yapışta etkisini gösterdi. Havluyu yüzümden çektiğimde çok mutluydum :D Yüzüm tamamen matlaşmıştı, lekelerin görünüşü hafiflemişti (şu an akneyle ilgili ciddi problemlerim var:( ) ve cildim sıkılaşmıştı. Tavsiye ediyorum yararını göreceksiniz. Haftada 3-4 kere yapmanın yüzünüzü tertemiz yapıcağını düşünüyorum.

Tuzun cilde yararları ile ilgili birçok hikaye dolanıyor internette. Size bir tanesini anlatayım; bir kız piercing'inin burnunda oluşturduğu yarayı iyileştirmek için burnunu tuzlu suya batırıyormuş. Bir süre sonra kızın burnunu tuzlu suda beklettiği taraftaki bütün siyah noktaların kaybolduğunu, tertemiz bir görünüm aldığını görmüş :)
Yapmaya devam ediyorum kesinlikle. Yalnız yüzümü biraz kızarttı her maske gibi. Dışarı çıkmadan önce yapmayın :)

2 yorum:

  1. hiç aklıma gelmezdi tuzla yüzümü temizlemek. halbuki yazın denize girdiğimizde tuz ve diğer minerallerle ne güzel oluyo. bunu deniz tuzundan yapsak ve uygulamadan önce kısa bir buhar banyosu yapsak yüzümüze süper olur.

    Bütün bunlar için bir adet üşengeç olmayan, enerjik insan lazım :)

    YanıtlaSil
  2. Akdeniz Tuzu olarak satılan deniz tuzları var onlarla yapmayı düşünüyorum ileride. Ayrıca 2 gündür yapamıyorum bu maskeyi, çok uğraş istiyor çok... Yapsam çoook iyi olacak ama...

    YanıtlaSil