1 Temmuz 2011 Cuma

Tea Tree Oil/Çay Ağacı Yağı

Bu güzel yağı keşfedeli bir 15 gün olmuştur heralde, ama yorum yapmadan önce iyice kullanıp bitirmeyi bekledim. Bitmedi tabii ama baya kullandım ve çok yararlı olduğuna emin oldum.

Çay ağacı yağı, Çay ağacı bitkisinin yapraklarından çıkarılıyor. Antiseptik özelliğiyle yaraları iyileştiriyor, dezenfekte ediyor. Akne için kullanıldığında benzoyl peroxide'e eşit ve benzoyl peroxide akne için güçlü bir asit. Derinin diplerindeki akneleri önlemek için kullanılan bir asit, ve çay ağacı yağı da benzoyl peroxide kadar güçlü. Fakat çay ağacı yağını uygulamak için aknenin derinin diplerinde olması gerekmiyor.

Gelelim bana... Bana bu yağı annem verdi ve sanırım bir tanıdığımız getirmiş. Ama Body Shop'ta da olduğunu duydum. Her yerde bulamasanız da birçok yerde çay ağacı yağı satılıyor. Renkleri ve yapısı farklılık gösteriyor fakat bendeki sarı renkli krem-jel arası yapıda.

İlk gün kullandığımda etki gösterdi fakat 2. gün akne yaptı bende. Sonra 1-2 gün ara verdim ve bir daha kullanmaya başlayınca bu sefer akne problemi yaratmadı, hatta yaraları iyileştirdi ve lekeleri küçülttü. Benim eskiden kalan leke problemim söz konusu ve çay ağacı yağı gerçekten işe yaradı bu konuda. Lekelere etkisini bilemeyeceğim ama...

Çay ağacının bana en büyük etkisi kızarıklıklarda oldu. Sivilce v.s problemlerden dolayı yüzüm kızardığı zaman çay ağacı yağını sıvar gibi koyuyorum ve hafif masaj yapıyorum, 5-10 dakikaya kadar kızarıklık müthiş derecede azalıyor. Çay ağacı yağının yararları anlatarak bitirilmez. Ama dikkatli kullanmak gerek, saf çay ağacı yağının komaya sokabildiğini duymuştum. Sakın içmeyin!

Bendeki çay ağacı yağının görüntüsü ise şöyle:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder